Polikliniek - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu Polikliniek - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu

Polikliniek

Blijf op de hoogte en volg Marijke Holtland

14 Augustus 2013 | Gambia, Kololi

Gisteren vroeg naar mijn werk, maar door de regen waren de wegen onbegaanbaar.
Dus op blote voeten naar de highway.
Daar een taxie genomen tot de highway van de kliniek.
Dar stond de ambulance te wachten om mij maarde kliniek te brengen.
Eigen auto kon niet ivm het vele water.
We hadden een vrouw die moest bevallen dit ging niet goed dus met spoed naar het ziekenhuis.
Dat is ongeveer 30 minuten rijden door gaten en waterpoelen.
Arme vrouw.
Later terug naar de kliniek, het werdt een hele bijzondere middag voor mij.
Er was een busje met jongens gekomen die werden besneden, en ik mocht assisteren.
Eerst vond ik,het doodeng, maar ik was blij dathij,er voor hun kon zijn, een ervaring rijker.
Ik was pas acht uur thuis en dood op, ik sliepe bijna onder de lunch.

Vandaag was het droog.
Vanmorgen gebracht door de brandweerman, kwam ik toevallig tegen.
Toen ik aan kwam zat de kliniek helemaal vol.
Wat ik allemaal hier leer en doe is geweldig.
Met Fatou werken is geweldig.
Vandaag veel zwangere vrouwen.
Wat ik hier in deze korte tijd leer doe ik in Nederland een jaar over.
Als alles goed gaat krijg ik aan het eind een spuitcertificaat.
Smiddags gingen we visite rijden.
Soms krijg ik cadeaus van patiënten, terwijl ze zo ziek zijn.
Ik ben zo blij en gelukkig dat ik hier kan en mag helpen.
Het geeft je zo'n blij gevoel.
Er komen nu ook mensen op onze compound om te vragen of ik ze helpen kan.
Fatou heeft mij medicijnen meegegeven zodat ik ze kan helpen.
Ook kleine Marijke had beginnende malaria, gelukkig waren we er op tijd bij.
Morgen om negen uur beginnen anders komen we er niet door.
Geeft niets hoor familie, ik voel mij prima.
Slaap goed en eet goed.
Ik hou van jullie.

Krijg ook nog les om in de ambulance terijden

  • 14 Augustus 2013 - 22:50

    Ronald Zwiep:

    Bedankt voor je poliklinisch verslag,het is mooi werk,maar ook verantwoordelijk werk.
    Sterkte met je werk in Gambia

  • 15 Augustus 2013 - 01:04

    Mirjam Abbes:

    Hoi Marijke,

    Ik lees dat je het heel erg druk hebt. Ik kan je tot nu toe telefonisch niet bereiken. Het telefoonnummer dat je opgegeven hebt klopt niet. Zou je mij kunnen bellen? Mijn nummer (Gambiaans) is 9247496.

    groeten, Mirjam Abbes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2014

bezoek aan Fatou

22 Januari 2014

eerste en tweede dag

17 Januari 2014

nog even een test

17 Januari 2014

voorbereiding

20 Augustus 2013

Koffie drinken
Marijke Holtland

Ik ben Marijke Holtland Ben moeder van 5 kinderen en 5 kleinkinderen. Ik ben zzper in de kraam. Tevens help ik in de Gambia.

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 39934

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

04 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: