Werken - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu Werken - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu

Werken

Blijf op de hoogte en volg Marijke Holtland

07 Augustus 2013 | Gambia, Kololi

Eerst smorgens alleen ontbijten
Daarna een taxie opzoeken
Dit duurde dikke een halfuur.
Aangekomen bij Fatou op de kliniek eerst koffie drinken en daarna aan het werk.
Ik ben wel geschrokken van zo veel malaria patiënten voornamelijkkinderen.
Ik heb een goede leermeester, op het laatst mocht ik ook spuiten en prikken.
Het was voor mij een hele leerzame dag.
Ik heb dit samen met Lea en Fatou mogen doen.
Smiddags eerst even slapen, ik doe nu ook mee, het is hier verschrikkelijke heet.
De luchtvochtigheid heid is heel hoog.
Later mijn wasje gedaan.
Er wordt hier heel veel het spel lodo gespeeld, dus mij werd dat ook geleerd.
Later kwam Fabakary hij bracht Yahya zijn rijbewijs SANDRA?
Met elkaar gegeten en daarna ben ik op bed gegaan.
Ik heb deze nacht geen oog dicht gedaan.
Heel lang gewacht tot het bidden stopte het was namelijk de laatste dag van de ramadam.
Midden in de nacht hoorde ik vanalles onder mijn raam.
Volgens mij werdt er geslacht.
Ben om 6 uur maar uit mijn bed gegaan
Daarna weer na de kliniek, hier hadden we eerst een meeting.
Toen brachten ze mij naar huis.
Dat was niet gemakkelijk, we deden er ruim een uur over, terwijl we er normaal twintig minuten overdoen.
Het regende zo hard dat het met bakken uit de lucht kwam.
Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Nu snap ik dat je niet overal meer kunt komen.
Thuis gekomen lekker een uur geslapen.
Fabakary bracht ons een auto die wij mogen gebruiken.
En heus ik heb gereden door de dikke waterpoelen en drukke Serrekunda.
Yahya heeft terug gereden, ging best goed.
Ik had wel het zweet in mijn handen staan.
Morgen gaan we vroeg naar Gunjur om daar het suikerfeest te vieren.
We blijven daar tot zondag.
Alle klnieken zijn dan ook gesloten.
Ik denk dat ik geen internet. daar heb.
Dus ik denk dat ik pas zondag avond over het suikerfeest kan schrijven

Jan en kinderen ik eet goed en heb nog nergens last van

  • 07 Augustus 2013 - 20:46

    Antje Attema:

    Fijn dat je nu beter op jezelf past.....
    Ramadan is hier ook voorbij, ik vertelde het vanmorgen in bed nog aan Mark.... Bij hem in de klas zitten ook veel mensen die suikerfeest hebben, het is maar goed dat het midden in de vakantie is.

  • 07 Augustus 2013 - 21:54

    Wietze Punter:

    Leuk dat je er zo actief bij wordt betrokken wat betreft de bestrijding van Malaria. Je maakt weer genoeg mee daar, leuk om te lezen. Sterkte met alles wat je daar doet, we denken aan je. Groetjes.

  • 07 Augustus 2013 - 22:37

    Anja :

    Haai mam,

    Goed bezig!
    Hier alles rustig.. Weer aan het werk.
    Dus rijden door modderpoelen en dergelijk!
    Ha ha tanken moet je dan thuis ook wel lukken toch?
    Succes met de hitte en veel plezier bij suikerfeest!
    Doe voorzichtig aan daar.
    Xx anja

  • 08 Augustus 2013 - 14:51

    Bennie Ahlers:

    kun je mij even met spoed bellen!!!!!!

  • 08 Augustus 2013 - 22:34

    Mirjam Abbes:

    Hoi Marijke,

    Wat fijn dat je weer nuttig werk kunt doen. En ook speciaal dat je het suikerfeest mee kunt vieren.
    Onze koffers zijn gepakt en morgen vliegen wij ook naar Gambia. Ik heb er weer zoveel zin in.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat met de projecten, die ik afgelopen oktober tot en met januari gestart ben.
    En ik vind het erg leuk om je daar te ontmoeten en te kijken waar je werkt. Ik bel je zodra we aangekomen zijn.

    groeten Mirjam Abbes


  • 11 Augustus 2013 - 21:35

    Jan:

    goed te horen dat alles goed gaat . Hier ook alles goed. Inge erg druk wort erg mooi. Gister avond in het stro aan de gaan geweest. alles voor de regen binnen. Geeft goed gevoel. vanmorgen loes abbes innig begroet. en even over jou mirjam gehad. Grt jan xxx

  • 12 Augustus 2013 - 15:26

    Loes Abbes:

    Hoi Marijke,

    Fijn dat alles verder goed gaat. Het is te hopen dat je het verder daar zult redden met alles. Knap dat je met dat slechte weer daar ook auto hebt gereden. Ik heb er eigenlijk geen idee van maar het lijkt me best moeilijk met al die modder.
    Inderdaad gisteren uit de kerk Jan even innig begroet en sterkte gewenst. Maar dat is helemaal niet nodig want hij wordt volgens mij goed verwend door Willem en Inge ;-)
    Als je Martin en Mirjam ontmoet doe ze dan maar even de groeten van ons.

    Liefs, Loes en Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2014

bezoek aan Fatou

22 Januari 2014

eerste en tweede dag

17 Januari 2014

nog even een test

17 Januari 2014

voorbereiding

20 Augustus 2013

Koffie drinken
Marijke Holtland

Ik ben Marijke Holtland Ben moeder van 5 kinderen en 5 kleinkinderen. Ik ben zzper in de kraam. Tevens help ik in de Gambia.

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 39942

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

04 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: