emotionele dag and a happy day - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu emotionele dag and a happy day - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu

emotionele dag and a happy day

Blijf op de hoogte en volg Marijke Holtland

01 Juni 2013 | Gambia, Kololi

Vanmorgen eerst een lange brief op gesteld over Fatou.
In Nederland was daar vraag naar, dit i.v.m sponsoren van geld
Verder moest ik nog veel dingen afhandelen via mijn ipad.
Leve de ipad.
Toen gegeten met Evelien
Ik kon gistermiddag 2 uren aan het zwembad liggen en wat deed ik ?twee uren slapen
Snel terug naar mijn kamer douchen.
Ondertussen ging de telefoon of ik al klaar stond
Snel snel snel.
We hadden een plan gemaakt om van het sponsor geld wat ik mee had food/ eten te kopen voor Fatou haar 47 kinderen.
Fabakary had een lijst gemaakt , hij weet wat er moet worden gekocht.
Toen Yahya opgehaald hij had het geld omgewisseld.
Er is iemand op zijn compound geweest om het geld om te wisselen.
De koers is op dit moment heel gunstig .
Ik heb het geld en mijn belangrijke papieren niet meer in het hotel.
Er wordt hier steeds gestolen.
Ook Johnson de vriend van Meintje en Yayha ging mee
We gingen naar een groot handel.
Dat is geweldig om dat mee te maken.
Er werdt geschreeuwd naar elkaar , maar ook veel gelachen.
En we kwamen overeens met de prijs.
Ik hield zelfs nog wat over.
Wat we mee namen
10 zakken rijst.
Twee zakken aardappels
Vier zakken uien
Tomaten in blik ik geloof 15 stuks
Gedroogde uien
Twee blikken met zonnebloemolie
Wasblokken
En geld voor de vis, dat konden we uiteraard niet kopen.
En daar gingen we
Ik heb mij er over verbaasd dat wij zelf ook nog in de auto konden
Na een half uur kwamen we aan.
En wat je dan ziet voelt en hoort is met geen pen te beschrijven.
Kinderen huilen en juichen
Fatou huilen en mij maar vast houden.
Iedereen huilde ja toen moest ik ook huilen.
Toen vertelde Fatou ze had die ochtend mij een mail gestuurd via facebook.
Ik had die ook gelezen en daar stond in hoe gaat het met Yahya en hoe was het schilderen gegaan?
Niets over haar zelf, dat ze geen eten had.
Ze zei dat ze had gehuild en had gebeden om food toen ze mij die mail verzond.
Het eten was echt op, ik heb het gezien.
Het enigste was een bodem rijst
Ik geloof dat ik nog nooit zo gelukkig was om te zien hoe blij en happy iedereen was
Als kinderen geen eten hebben dat raakt je en dat enorm zeer.
Dit is een eerste prioriteit.
No food no life.
Het is hard maar het is hier wel de realiteit.
Ik heb hierdoor slecht kunnen slapen.
Maar ja dat geeft niets, halen we wel weer in.
Ook de jongens Fabakary en Johnson en Yahya waren geemotioneerd.
Ik heb ze hartelijk bedankt, en heb de rest van het geld aan Fabakary gegeven.
Ook hij heeft food nodig voor zijn kinderen.
Dan bedoel ik de kinderen op zijn school.
Volgende week als ik wat geld binnen heb moet daar eten heen.
En fatou daar moet ook nog medicijnen naar toe.
Liefs marijke

  • 04 Augustus 2013 - 09:26

    Geke Van Der Meulen:

    Wat fijn om jou en jouw project te kunnen volgen. Indrukwekkend.
    Een hele diepe buiging voor het werk wat door jullie wordt gedaan.
    Succes met alles en geniet van de mooie momenten.
    Wij leven met je Bouke (opa en oma van Liam)

  • 05 Augustus 2013 - 07:35

    Jeanet:

    Lieve Marijke,

    Ik zie het allemaal voor me...
    Die enorme blijdschap voor al dat voedsel.
    Al die tranen... het maakt me stil.
    Ik kan me voorstellen dat dit je je nachtrust kost.
    Wat hebben wij het toch ontzettend goed!
    Dat realiseer je je dan wel weer.
    Geweldig meid, dat je je hier voor inzet.
    Succes de komende tijd.
    Ik kijk uit naar je verhalen.

    Lieve groet uit Emmeloord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2013

emotionele dag and a happy day

26 Mei 2013

tweede en derde dag Dakar

25 Mei 2013

dakar

21 Mei 2013

zie facebook

19 Mei 2013

weer een verf dag
Marijke Holtland

Ik ben Marijke Holtland Ben moeder van 5 kinderen en 5 kleinkinderen. Ik ben zzper in de kraam. Tevens help ik in de Gambia.

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 39914

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

04 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: