dakar - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu dakar - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marijke Holtland - WaarBenJij.nu

dakar

Blijf op de hoogte en volg Marijke Holtland

25 Mei 2013 | Gambia, Kololi

Ik kwam woensdag morgen vijf uur uit mijn bed en voelde dat mijn darmen niet oke waren.
Maar ja geen keus ik dacht dit gaat wel weer over.
Ik had al een kussen mee van het hotel.
Papa onze driver was op tijd, dus toen naar Serrekunda Yaya ophalen.
Toen op weg naar Banjul de ferry
De eerste politie stop was al snel onderweg ik lag achterin wat te soesen en ze dachten dat ik gekidnap was haha. Aan gekomen in Banjul dacht ik meteen dit wordt niet de eerste ferry ben ik hier voor mijn bed zo vroeg uitgestapt.
Wachen wachten wachten ondertussen opgevreten door de muggen.
En ja hoor daar kwam de volgende ferry het was ondertussen elf uur.
En stinken dat ding, maar oke ik blij eindelijk we kunnen verder.
We zitten op de ferry ik zei tegen de jongens ik ga naar boven daar is frisse lucht.ondertussen half twaalf en ik zat daar boven en binnen de korste keren ik was zo zwart als roet en op dat moment ging het goed fout met mij .
Ik raakte in paniek de jongens in de auto beneden en ik als enigste toubab.
Geprobeerd te lopen dat lukte niet want alles was zwart voor mijn ogen.
Ik dacht Yaya help me where are you
En gelukkig daar was hij, het bleek deze ferry was terug gegaan naar Banjul de motor was kapot.
Alles weer van de ferry af.
Ik voelde mij dood ziek en wat nu?
We zouden nu met zo'n vissersboot gaan,we zaten daar als vissen in een kom(boot)Marijke op de bodum en toen dacht ik nee hier in ga ik dood de zon brandend op mijn hoofd de boot heen en weer volgens mij was al mijn zweet uit mij lijf ik zei tegen yaya help mij ik moet er uit.
Maar hoe kom je uit zo'n boot vol met black people.
Oplossing ik werd opgetild door een jongen en werdt overgebracht naar een andere boot, een boot voor yaya en mij
Op dat moment zei hij mom je bent het belangrijkste voor mij niet de visum
Naar heel wat keren te hebben overgegeven voelde het iets beter.
En ik zei nee we gaan door ikweet dat hij veel geld heeft betaald voor de boot .
En hoe belangrijk die visum voor hem is.
Aangekomen aan de andere kant stond papa klaar met de auto.
Ik snel achter in en geprobeerd te slapen. Tot er een weg was waar je darmen weer gingen protesteren.
Bij de douna van Gambia naar Senegal ging gelukkig snel.
De jongens waren heel lief en goed voor mij.
Naar 15 uur kwamen we op onzebestemming aan.
Naar een liefde volle begroeting werden we gebracht naar onze kamer.
Ik zag maar 1 matras en we zijn met ons drieen ik dacht oeps ,en vroeg wie slapen hier , antwoord wij met ons drieen voor twee nachten
Opdat moment kon het mij ook niets meer schelen
Ik snap ook wel dat hij niet meer kamers kan betalen
Ik heb in iedergeval heerlijk geslapen en voor het eerst tot elf uur.
Volgende dag zo slap als een vaatdoek maar ik voelde mij al stukken beter.
Het is een combinatie geweest van de hitte die dag te weinig slaap te weinig eten en overdag te druk .
Ik heb beloofd dit weekend rust te nemen.
Lieve Meintje als je dit leest ik beloof dat ik het rustig aan doe ik heb mijn lesje geleerd, was je hier nu maar bij mij had ik even met je kunnen praten en huilen ik mis je.
Lieve Jan zit niet over mij in voel mij nu aardig beter ik wordt hier in de watten gelegd.
Ik hou van jullie allemaal
Later over de dag daarna de Ambassade
Warme groet van Marijke
.




  • 25 Mei 2013 - 13:41

    Antje:

    Zo zo, dame, doe jij inderdaad maar een beetje rustiger daar, anders komt het niet goed, met die hitte en dan zo druk.... Eerst maar even opknappen, lieve groetjes uit Joure van Rinus en Antje

  • 25 Mei 2013 - 14:31

    Meintje:

    Lieve Marijke,

    Wat vind ik het naar om te lezen dat je zulke vreselijke dagen hebt gehad. Nu had ik er moeten zijn voor jou om je te steunen en was ik mijlenver van je vandaan. Heb heel veel aan je en jullie gedacht, maar dat dit de uitkomst zou zijn kon ik niet weten. Ik hoop echt dat het nu beter gaat en dat het niet voor niets is geweest. Hele dikke zoen van mij en bedankt voor alle prachtige dagen en momenten. Liefs. Meintje

  • 25 Mei 2013 - 14:35

    George Krol:

    Marijke , ik zei nog zo geen drukte en denk om je zelf.
    Neem het Afrikaanse tempo een beetje aan. Misschien wil je toch te veel. Je lichaam dwingt je nu om het rustiger aan te doen en misschien ook niet zo gek. Blijf om je zelf denken en blijf genieten, kom weer op krachten. Het komt zeker weer goed. Groetjes uit het veel de frisse (koude) NL.
    George

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2013

emotionele dag and a happy day

26 Mei 2013

tweede en derde dag Dakar

25 Mei 2013

dakar

21 Mei 2013

zie facebook

19 Mei 2013

weer een verf dag
Marijke Holtland

Ik ben Marijke Holtland Ben moeder van 5 kinderen en 5 kleinkinderen. Ik ben zzper in de kraam. Tevens help ik in de Gambia.

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1043
Totaal aantal bezoekers 39920

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

04 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: